Thursday, February 25, 2010

Day 8

Day 8 on Cousens Phase 1 program - basically om mijn slippertjes van de laatste weken/maanden te doen vergeten en ook... om nog es te zien wat de basis is van een gezond, helend life-food dieet. En op basis daarvan te kunnen experimenteren.

Ik voel me heel goed. Mis eigenlijk niets - zeker geen gekookt eten - zeker geen pizza - waar mijn huisgenoten, vooral de kleinste - nogal verknocht aan blijken. Soms wel gewoon een beetje verveeld, leeg gevoel, als ik aan mijn volgende maaltijd denk, maar dit zet mij tegelijkertijd aan tot creativiteit om met de beperkte lijst ingrediënten toch lekkere dingen te maken. Net lijnzaadcrackers in de droogoven gezet (gewoon 2 cups lijnzaad gemengd met rode paprika, koriander, zongedroogde tomaatjes, look... in food-processor - en op "teflex sheet" uitgesmeerd). Ruikt alvast heerlijk!

Nu schrijft Dr. Cousens in zijn Phase 1 program bijvoorbeeld geen wortels voor en heb ik vorig weekend een glas wortelsap gedronken op "Feria Agroecologica" in Carolinapark... na het lopen, mijn water was al op en er was weinig alternatief / ik hou helemaal niet van plastieken-flesjes water, en de andere op de feria (markt) beschikbare drankjes waren chichas (gefermenteerde drank op basis van mais) of andere traditionele nogal zoete drinks. Wortels behoren tot Phase 1.5, aangeraden voor mensen met een "mild to moderate mycosis" of om op over te schakelen nadat je lang genoeg op Phase 1 hebt gezeten.

Ook geen chocolade natuurlijk! Net nu we hier de lekkerste chocolade ooit gevonden hebben - volledig gemaakt in Ecuador en... 100 % RAUW! Hiep hiep hoera!



Enfin, ik beperk me tot 1 blokje per dag... ;-)

Ik blijf helemaal af van de sojasaus en de andere gefermenteerde producten, van al het fruit behalve citroen, eet veel sla en drink elke dag een vers gemaakte green juice, meestal met selder, komkommer en spinazie/snijbiet en wat gember.

Mij ook aangesloten bij Cafe Gratitude's Juice-club! Bedoeling is elke eerste week vd maand samen - dus met de cafe-gratitude web-community - te "juice-feasten" (dus enkel vloeibaar voedsel, best zoveel mogelijk groentesapjes en-soepjes, maar amandelmelk kan bvb. ook - aangezoet met stukje vanille of wat kaneel). Vandaag kreeg ik eerste oppeppende post van Terces, oprichtster van Cafe Gratitude en van de juice-club. Leuk. Looking forward to it. /voor link zie opzij van deze blog

Maar eerst: onze tweede pot luck in Quito! Deze zondag, laatste dag vd maand. In ons huisje. Men zegge het voort...

No comments:

Post a Comment