Wednesday, February 17, 2010

Phase 1 Day 1


Allright.
Besloten weer helemaal puur te gaan en het Phase 1-dieet te volgen, voorgeschreven door Gabriel Cousens, M.D., in zijn Rainbow Green Life-Food Cuisine. Voor mensen om van acute aandoeningen af te raken. Grootste verschil met gewoon, raw vegan diet: geen suikers! Van fruit enkel citroen, van zoetmiddelen enkel stevia en kokospulp. Zou de snelste manier zij om het 'sluggish' bloed, eigen aan mensen op een standaard dieet van gekookt voedsel, te zuiveren van patogene mycotoxines (als ik het goed begrepen heb tenminste) - en om mensen op een life-food dieet die tijdelijk zijn ontspoord weer op de goeie trein te krijgen.
Vandaag aswoensdag, niet? Traditioneel de eerste dag van de vasten…
Mensen lopen hier rond met asse op hun hoofd. Zo ver gaat het bij mij niet ;-)
Mij gewapend met schriftje waarin ik op voorhand plan wát te eten en een paar vannacht gedehydrateerde snacks. De green juice in de voormiddag (selder, komkommer, blad snijbiet, aloe vera) heeft zeker geholpen mij volledig nourished te voelen. Vanmiddag ook een heel copieuze "under the sea"-salad gegeten, op basis van dulse- en kombu-zeewier, gemarineerd in flax- en sesamolie, met gember en look.
Maar jawel hoor, de cravings naar zoet kwamen toch opzetten na de middag, wanneer ik normaal graag nog een glas cacao smoothie drink, of wat rauwe chocola tot mij neem. Enfin, vandaag dus niet. Bij mij niet zozeer een acute aandoening, maar gewoon zin om er weer volledig voor te gaan en te zien waarheen het mij leidt.
Qua gezondheid heeft het overschakelen op een dieet van meer dan 90 procent life-food ongetwijfeld een revolutie ontketend in mij. In deze bijna drie jaar geen griep meer gehad of geen enkele andere aandoening waardoor ik meer dan 1 dag in bed heb moeten steken. Terwijl de jaren ervoor ik gemiddeld twee x griep had die makkelijk twee weken duurde. Ook veel minder krampen bij de maandelijkse toestanden, een zuiverdere huid, om maar een paar dingen te noemen… Naast meer energie en helderder denken. En meer stamina en uithouding bij het sporten en bij fysieke inspanningen in het algemeen! Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar een nog rigoureuzer life-food dieet... Ook omdat ik mij realizeer dat er de laatste tijd toch wel veel suikers in mijn dieet zijn beland, die hoe puur en rauw ook, toch wel de PH van mijn bloed weer doen overhellen.
Deze ochtend wel moeten toekijken hoe mijn huisgenoten de rest van de "Blackforest Chocolate Ceesecake" van gisteren opsmulden en nu moet ik mij wapenen tegen de heerlijke geuren die uit de dehydrator opwellen, waarin Tom framboos-granola aant maken is.
Beste wat ik kan doen: int moment leven, zeker, dag per dag! En dankbaar zijn voor alle heerlijke chocolade, bananen, mango's, rauwe desserts allerhande waar ik de laatste maanden van heb kunnen genieten!

No comments:

Post a Comment